Hoppsan!

Jag tittade igenom ”Min gamla blogg” för att kolla att det hade blivit rätt när jag lade in den.

Något som jag insåg att jag har glömt att skriva om var mitt och pojkvännens besök på Växplats Nybyn lite tidigare i höst.

Pumpan jag skrev om häromdagen är köpt där.

Vi kom dit sista helgen för säsongen som det var öppet, så för en gång skull så impulshandlade jag en del.

Massor av mina byxor har på senaste tiden gått sönder och jag hade dagarna innan besöket upplevt en skriande byxbrist. Så när jag hittadet ekologiska kläder från Miljöklon så slog jag till.

Det blev ett par hampabyxor och två par mjukisbyxor i velour.

Underbara tomater, ekologisk gräslök samt hallonmarmelad med mörk choklad och chili var några andra spännande kap.

Dessutom satt vi och fikade mitt inne i ställets berömda pelargonutställning, samt promenerade i trädgården och örtagården.

Jag blev väldigt förtjust i stället.

Först dagen efter upptäckte jag att jag hade glömt min jacka när jag var i provrummet.

Jag ringde och pratade med ägarinnan som snart skulle åka på semester. Jag sa att det inte var bråttom och frågade om hon ibland åker till Stockholm och i så fall kunde tänka sig att ta den med, så kunde jag åka och möta henne.

Häromdagen kom hon hem från semestern och ringde mig.

Hon sa att hennes sambo skulle till Stockholm och kunde lägga den i receptionen på sin arbetsplats.

Och där var jag och hämtade den i fredags 🙂

Det gör mig glad när människor hjälper varandra.

Dessutom innebar det här att jag inte behövde åka tillbaka och hämta jackan och det sparade en bilresa nästan till Norrtälje.

Det blev i alla fall lite mindre miljöpåverkan att den fick hänga med någon som ändå skulle åka.

Psst! Jag rekomenderar varmt ett besök på Växplats Nybyn för den som har möjlighet. De öppnar igen i maj. Håll utkik på hemsidan!

Kommentera

