Ja! Jag gjorde det!

Att blogga kan tydligen göra att jag får saker gjorda.

Nyss var jag på Naturskyddsföreningens hemsida med anledning av mitt förra inlägg. Då kom jag på att deras tidning ”Sveriges Natur” som jag väntat så länge på och som borde ha kommit för flera veckor sedan fortfarande lyser med sin frånvaro. ”Det där borde jag ringa och kolla upp” har jag tänkt flera gånger.

Till saken hör också att jag har en viss aversion mot telefonerande. Jag skulle inte gå så långt som att kalla det telefonfobi, men jag drar mig ofta för att ringa.

Men nu gjorde jag det!

Jag var lite orolig för att det skulle ha blivit något mackel med autogirot, vilket killen som svarade också tycktes tro, för det kom ett lätt förvånat: ”Nej, du står som aktiv betalande medlem”.

”Det kan ju hända att den kommit bort i posten” föreslog han sedan. Och då slog det mig; Naturligtvis har den kommit bort i posten! Postutdelningen här är till och från rena katastrofen. Det kan förvisso vara så att det beror mer på sorteraren än på utdelaren, men lika fullt kommer post fel och bort orimligt ofta.

Jag hade nog lyckats glömma vilken cirkus postgången här kan vara. Men nu blev jag påmind igen. Så fick jag en anledning att bli arg idag också.

Ett exemplar av tidningen skulle killen jag pratade med skicka pronto. Så jag får glädja mig åt att den är påväg och att jag snart ska få njuta av den…förhoppningsvis!

Kommentera

