Sopig sopsorterare blir bättre

Apropå listan jag skrev häromdagen:

Jag har kommit på att vad det gäller sopor och sopsortering är det bästa jag kan göra att börja med att skapa förutsättningarna. Finns det utrymmen som bara står och väntar på plast-, glas-, och metallförpackningar kommer jag att lägga dem där helt enkelt för att det är lika lätt att lägga dem där som i soppåsen.

Så igår tog jag mig i kragen och röjde ur botten på garderoben i min hall.

DSC01663

Sedan inredde jag med en påse för glas och en för plast. (Metallpåsen finns redan i köket och pappersåtervinningspåsen i hallen.)

DSC01665

Längs till vänster fick jag även i en ”pås-påse” där man kan ta en ny papperskasse när det behövs.

Voila!

Ett steg i rätt riktning.

4 kommentarer

  1. 30 oktober 2009 den 18:06

    Mycket bra gjort! Så sant att man måste g ö r a för att få något gjort… 🙂

  2. 31 oktober 2009 den 9:16

    By the way: jag tycker absolut att du skriva om dina ”favvo” böcker …. vill väldigt gärna ta del av andras favoriter!

  3. Ivan L said,

    31 oktober 2009 den 16:22

    Ungefär så gör vi också, enda tricket är att man måste tömma också när det börjar svämma över 😉 ett litet tips är att komplettera med en liten burk för batterier, lampor o dylikt, om du använder sådant. Lycka till med sorterandet!

  4. Saga said,

    04 november 2009 den 23:18

    Bra grej! Hemma har vi hinkar av plast, också bra fast det är ju miljövänligare med papperskassar då: ) Men hinkarna håller bättre, välter inte och så.


Kommentera

