Litterär morot

Just nu läser jag med morot.

Jag fick för ett par år sedan en bok om operativsystemet Linux av en kompis som rensade ut grejer inför sin flytt till USA. Jag är intresserad och jag vill läsa den. Det är bara det att jag har lite svårt att verkligen göra det.

Nu lockade min partner med: ”När du har läst den och har den som bas har jag tänkt köpa en riktigt bra bok till dig om just Ubuntu.”

Linux – Ubuntu är det operativsystem jag har i min dator. Jag har Windows xp också, men det är Ubuntu jag använder, och använder man det som jag gör bör man egentligen kunna mer om det än jag gör.

Det fungerar! Jag läser. Och intressant är det. Även om boken är i äldsta laget och jag till och från har åsikter om författarens attityd. Det var tydligen en bra morot.

Utöver ovan nämnda datorlitteratur frossar jag just nu i Wodehouse. Startade upp härom veckan med ”Pengar till skänks”, fortsatte med ”Det våras på Blandings” och har nyss störtat huvudstupa in i ”Ferm expedition”.

Dessutom har jag börjat läsa ”Det våras på Blandings” en gång till; nu i form av högläsning för min partner. Just nu har det varit en lisa att läsa högt. Jag är nämligen sjuk och när jag högläser är enda gången det inte killar i halsen och det är skönt, för jag gillar inte att hosta.

Nu juice, nässpray och sängläge.

1 kommentar

  1. 01 november 2009 den 10:04

    Så vi är flera som ligger nedbäddade?! Själv var jag ute i går för första gången på flera dagar, det gjorde gått. Febern var borta så jag gav mig ut på promenad. Tyvärr så hostar jag fortfarande så lungorna hoppar ur kroppen men det ger väl med sig.

    Själv är jag inte så insatt i olika operativsystem… har gjort det lätt för mig, maken arbetar med sånt och jag själv använder Mac… *fniss* men jag önskade att jag hade intresse för det.

    Krya på dig!


Kommentera

