Avfyra slutgnället! Eld!

Lika bra att ta allt gnäll på en och samma dag när jag ändå är igång. Det är en sådan dag helt enkelt.

För en massa år sedan – närmare bestämt 1997 och alltså förra gången det var eländigt – såg jag en tröja med texten:

”Ja, jag är Hammarbyare. Ja, jag vet att Hammarby inte spelar i högsta divisionen. Jag är Hammarbyare i alla fall; Jävligt mycket Hammarbyare!”

Må så vara, men det känns jävligt surt i alla fall. Vad ska vi trycka upp nu? ”Hammarby – snart på en grusplan nära dig!”

Men som Hammarbyare lär man sig att ta ett kok stryk med jämnmod, skaka på sig och gå vidare. Man blir fatalist. Men ändå börjar hjärtat glöda vid tanken på Söderstadion och vid synen av de grön / vita tröjorna. Och man vrålar; SKIT I TABELLEN, BAJEN BÄST ÄNDÅ!”

Och låt oss ett ögonblick se lite positivt tillika realistiskt på situationen: Nu kanske man åtminstone kan komma in på matcherna!

Kommentera

