Jag glömde knarka!

Visserligen är jag sjuk, men idag har jag ändå tyckt att jag har kännt mig mer än lovligt miserabel. Jag har varit gråtfärdig, irriterad och allt har känts fel. Jag har kännt att jag vill ge upp, att hela livet springer ifrån mig, att det inte finns någon mening.

Så plötsligt gick det upp för mig;

Jag har ju glömt dricka kaffe!

När jag kom på det började jag nästan tjuta igen; nu är det ju för sent. Jag ska inte dricka kaffe efter kl. 16.

Nu tänker jag frångå det för en gång skull och dricka en kopp.

*nu framförs åsikter *

Jag svarar irriterat;

Nej, det är säkert inte bra att vara så beroende av kaffe. Men hallå! Get real här! Det är inte sprit, amfetamin, benzodiasipiner eller brass. Jag röker inte ens. Det är för faan bara kaffe! Så skärp er, va!

😉

5 kommentarer

  1. Hoffa said,

    02 november 2009 den 20:07

    Tack, tack, tack. Det kräver sin man att umgås med dig när du inte är påtänd.

  2. ekomuppen said,

    02 november 2009 den 20:10

    Sådär, ja! Nu kan jag skylla på grupptrycket också!

  3. Ivan L said,

    02 november 2009 den 22:03

    Två utmärkta förevändning för att unna dig en stor kopp god varm choklad gjord på äkta kakao 😉 Krya på dig med eller utan droger!

  4. 03 november 2009 den 12:35

    Hej och tack för besöket hos mig :o)
    Kaffe är förstås inte så bra om man tänker ekologiskt och arbetsmiljö (om man inte dricker Fair Trade kaffe då) – men jag är lika beroende som du! Minst en (stor) kopp om dagen, helst tre…och det är ju bara kaffe! :o)

  5. ekomuppen said,

    03 november 2009 den 12:54

    @ Emma
    Jo, jag köper bara kaffe som är både ekologiskt och rättvisemärkt.
    Måste ju försöka göra något vettigt av det…


Kommentera

