Mer spö? Ja, tack!

Så var jag där igen då.

Ett nytt lajvarrangemang har tagit sin början. Massa slit, massa stress, massa planering, deltagarkontakter, budget, texter, intriger, rekvisita, lokalrekningar…

Varför ger jag mig på det? Man åker bara på däng.

Idag kom första smällarna. Jag skulle skicka första utskicket / inbjudan och har därför suttit och trasslat med mejlen. Jag har två operativsystem i min dator och hela min adresslista låg i mejlköret på den jag inte använder. Jag insåg att jag behöver flytta adresserna.

När jag nu äntlligen tog mig i kragen för att flytta eländet tänkte jag att det var dumt att flytta dem till en mejlklient som jag vet att jag inte vill ha kvar. Alltså börjar jag med att installera den nya mejlklienten jag vill ha och importerar adresslistan till den.

Jo, snacka går ju. Jag använder Ubuntu – en Linuxdistribution – och det är i stort sett alltid mer trixande när något ska göras än vad det är med till exempel Windows. Men har man fått för sig att man inte gillar giganternas marknadsmonopol utan vill göra ett statement genom att köra med ”open source” så får man stå sitt kast. På den bara! På den, på den, på den!

Okej, jag fick det gjort. Nu är det klart. Men jag har migrän. Jävlar vad jag fick böka. Men jag är rätt stolt. Jag behövde märkbart mindre hjälp än tidigare. Mycket tack vare min ”Linux för alla”-bok. Får se till att läsa färdigt den så kommer det att gå ännu bättre.

Dessutom ligger det så till att jag och min medlajvarrangör hittills inför våra lajv bara har använt oss av inbjudningar och utskick via mejl då vi inte har någon hemsida. Ingen av oss har kunnat bygga. Så ovanpå alltihop har jag fått för mig att jag ska lära mig bygga hemsidor. Alltså, ärligt talat borde jag överväga att gå upp mot Mike Tyson i stället.

Använda hemsidemall? Nej, varför det? Varför i hela friden ska man göra det enkelt för sig? Svårt passar utmärkt!

Kan någon stå beredd med isblåsan, tack.

This Will Hurt!

Kommentera

