Nu blev jag ARG igen

Suck!

Så har jag blivit arg igen.

Jag retar mig på människor som med löjliga bortförkraringar och lama icke-argument försöker hävda att svensk lag inte borde gälla dem. Att det är kränkande att just de ska behöva åka fast. Liksom, ”gå och hassla nån annan, va!”

Att just den lagöverträdelse de gör inte är någon fara, inget att bråka om och borde egentligen inte ens vara olaglig. De har legitimitet. De gör minsann det här av en anledning. De är inte som andra. De är annorlunda, speciella, unika och ingen förstår dem. De är missförstådda och det är synd om dem.

Jag hör sådant här ibland och jag blir lika arg varje gång.

Idag kunde jag tillslut inte hålla tyst längre utan drog en hånfull ”parallell” med argumentationen dragen till sin spets. I stället för att försöka låta bli att bli arg och föra en saklig argumentation. Först påväg därifrån kommer jag på ett vettigt sätt att lägga fram det på.

Då blir jag arg för det också. Suck!

2 kommentarer

  1. 11 november 2009 den 10:43

    Berätta vilka du menar! Jag förstår att man blir lite ”förbannad” ibland … Härom dagen när jag gick förbi ett Ica fanns det löpsedlar med ordet MORD på och min son Vidar bokstaverade sig igenom det och då var man ju tvungen att krossa hans lilla hjärta … Grrr.

    ”See ya!”

    /Mattias
    http://soderfamiljen.wordpress.com/2009/11/11/soders-hojder/

  2. Varkenoch said,

    11 november 2009 den 11:58

    Hmm, känner igen den där situationen och det är inte kul…

    Tack för kommentaren hos mig! Det var roligt att hitta en ekomuppblogg!


Kommentera

