Pennan är mäktigare…

När jag var i ljusrummet idag fick jag syn på märkpennan.

(När man sitter i ljusrummet ska man ha vitt på sig och har man inte det lånar man en vit rock. Den märker man med en tejpbit med sitt namn på så man kan ha den flera gånger innan den tvätts. Man har den utanpå kläderna.)

Pennan hette ”Friendly Marker”. Den var svanenmärkt, delvis gjord av returpapper och själva färgen var också lite mindre dålig om jag förstod rätt. Det stod att färgen var alkoholbaserad. Vad det är för färg i andra sorters märkpennor vet jag inte.

En liten detalj bara, men det muntrar alltid upp mig att se att någon har gjort sig besvär att tänka ut det, någon har tillverkat den och någon har köpt den.

 

Kommentera

