I väntan på kraften

Den här veckan har jag sjukskrivit mig.

Det går inte. Jag har ingen kraft, ingen ork, ingen energi. Ingen vilja och ingen lust heller för den delen. Jag fungerar inte i november. Jag skulle vilja gå i ide. Ingenting vettigt blir gjort.

Så jag har resignerat. Jag har bestämt att ingenting vettigt ska göras den här veckan. Då slipper jag i alla fall bli besviken. Om jag har som föresats att följa min ordinarie planering bryter jag bara ihop och blir deprimerad när jag inte pallar. Om jag istället gör upp planen ”Jag ska inte göra någonting” och sedan (inte) gör det så kan jag känna mig nöjd med att ha fullföljt min planering.

Idag har jag bara lämnat och hämtat i skolan, sovit, byggt Warhammerarmé och handlat eko-purjolök och eko- och fair trade-ris.

Jag har så många tankar idéer och projekt jag vill blogga om, men inte heller här blir någonting vettigt gjort.

Hela min tillvaro ligger i träda.

Den slumrar.

Den har stillat sig.

Den håller andan.

Den väntar…

på kraften…

1 kommentar

  1. Bella said,

    20 november 2009 den 19:34

    Vissa av oss ska helt enkelt inte stressa runt i mörkret. Vi är inte byggda för det. Känns som att jag vill boa in mig i sängen, rulla ihop mig till en varm boll under täcket och krypa fram igen sådär när den första vårvärmen börjar leta sig fram. Tycker du har gjort ett klokt beslut här!
    *kram*


Kommentera

