Pysseldag

Dagen började segt.

Dotter var kymig i halsen och fick stanna hemma. Vi somnade om, vilade, tog sen frukost och var allmänt slöa.

Sen tog det plötsligt fart.

Jag röjde upp i köket för att kunna hålla till på diskbänken och våttova ull. Dotter vill ha en stolsdyna att ha i skolan. Jag hade lite kardad ull hemma som tur var, annars hade jag fått vänta för kardorna ligger i textilverkstaden på kursen.

Jag ska kanta den med langettstygn (tror jag det heter) och brodera något på den också. Men nu ligger den fortfarande och torkar.

Sedan började jag sy ett kritfodral som barnet ska ha i skolan. Det är inte riktigt färdigt. Det är bandkantat och ihopsytt, men jag ska sy små ”kanaler” eller fack också. Ett för varje krita. Det ska få plats 16 kritor.

Vid symaskinen hade jag sällskap av en nåldyna som jag fått ärva efter mormor.

När jag fick syn på den här nåldynan hos mamma och pappa fick jag tårar i ögonen. ”Åh, mormors nåldyna”

”Den tog jag till dig när vi gick igenom mammas och pappas saker” sa mamma då ”Jag trodde att du kanske ville ha den”

Jag gråter fortfarande över det ibland.

Nu i kväll har jag varit på Hathayoga.

(Samt försökt uträtta ett ärende, men det ledde bara till frustration så det tar jag i ett annat inlägg.)

Just nu är jag väldigt ”gråtig”. Snyft.

Kommentera

