Fint fodral kommer sent?

Sådär.

Nu är ”lilltjejens” kritfodral äntligen färdigsytt. Hon ska ha det till kritorna hon har i skolan. Vi har inga sådana kritor hemma – bara två som jag fick låna från klassrummet för att ha som mått – det är därför fodralet är lite tomt och tråkigt ut på bilderna.

Och slutligen sydde jag på ett band så man kan knyta ihop det.

Kritfodralet är sytt av en gammal linnehandduk från försvarsmakten. Jag fick den av mamma som hade köpt den på Överskottsbolaget för en tia.

Bandet som är knyt- och kantband har jag köpt på Kupan – Röda Korsets second hand-butik.

Återanvändning och återbruk. Det kittlar dödsskönt i kistan.

1 kommentar

  1. Bella said,

    04 december 2009 den 19:32

    Hej söta du!
    På tal om återbruk, får jag rekommendera dig ett par sidor att ta en titt på?

    http://trickyvicky.blogg.se/2009/may/my-project.html#comment

    och

    http://creativeenvironmentdesign.wordpress.com/

    Det finns en kurs på Mälardalens högskola som heter recykle design. Många av eleverna där gör otroligt snygga saker! Just nu pågår en utställning på IDT (en utav akademierna i Eskilstuna) med jättehäftiga recyklade lampor.


Kommentera

