Återvunnen jul

När jag kom till kursen igår stod det en stor trädgren i verkstaden.

En kurskamrat hade startat temat ”En återvunnen jul”. Han hade tagit en klyka med två spretiga grenar från ett avverkat träd och sedan satt igång att konstruera och pynta och andra hade hängt på (notera ”hängt” på; haha, kul va!?).

Grenen bars upp till matsalen och alla i skolan är välkomna att återvinna, återskapa, nyskapa och hänga dit pynt.

Jag ägnade förmiddagen åt att svänga ihop en ängel.

Kroppen är en plåtbit som jag inte har en ringaste aning om vad den har varit. Huvudet är en knopp från något; typ gardinstång eller sängstolpe eller nåt. Hjärtat (av guld) är en omböjd mässingskrok upphängd i en bit fiskelina, håret en bit använd (och nu även återanvänd) stålull.

Jag gjorde en miniatyr av en sån där rund adventsljusstake / krans också.

Ringen är en vit porslinsring som ingen av oss kunde gissa vad den hade varit, och på den har jag limmat fast fyra små ljuskoppar samt gjort en upphängningsanordning av rött lädersnöre.

Det ska bli spännande att se vad som har kommit upp nästa gång jag kommer dit…

Kommentera

