Rent underbart

Tvålen var nästan slut här hemma så igår var jag på Källan och köpte nya underbara tvålar.

Jag har en grej för tvålar. Lite ”tvålofil”.

Jag tycker Källan är bra. Många av tvålarna säljs på lösvikt och har därmed ingen förpackning alls. Vissa tvålar har dock en tunn plastfilm, en pappersemsa eller i vissa fall en liten kartong. Jag gissar att de levereras så.

De jag köpte var helt naturella.

Tvålarna är av märket Savon du Midi. (Jag hade tänkt länka till deras hemsida, men såg att den var på tjeckiska så jag avstod. Det är så få jag känner som kan det. Är du intersserad av tillverkaren – och / eller kan tjeckiska så sök på nätet. På min sökmotor, Growyn, fick jag träffar på hemsidan samt Svenska återförsäljare. Det finns flera återförsäljare i Sverige – det var därför jag inte lade in nån länk alls.)

Kommentera

