Lunchkonsert

Igår kväll var vi på inflyttningsfest hos en kompis.

Tidigt i morse när jag var trött som en gnu, drog vi till Uppsala.

Jag har tillbringat dagen hos en kompis som bjöd på mat och medeltida musik. Han hade förvisso inte skrivit under på den benämningen utan kallat det för ”föda och instrumenttortyr” eller något. Men jag tycker att det är mat och musik.

Jag har haft den sällsynta upplevelsen att lyssna till en säckpipa med vacker klang och behagligt ljud – och detta trots att den spelades i en liten etta. Det är en särskild sorts säckpipa, tydligen, som är konstruerad just för innomhusspel. Jag har glömt vad den kallas.

I kväll ska vi gå ut och äta. Vi har försökt hitta en ekokrog, men vi gick bet. 😦

Någon var en lunchrestaurang, någon var stängd för renovering, någon låg ute på bystan…

Suck! Där har man för att man försöker.

1 kommentar

  1. 05 december 2009 den 18:56

    Låter som en lyckad helg även om det var brist på ekokrogen…


Kommentera

