Ja, vad säger man?

Jag vill vara snäll.

Men ofta känner jag mig inte snäll. Inte det minsta.

Just nu sitter jag i ljusrummet.

I det här ljusrummet finns det en vattenkokare och ett paket snabbkaffe (både ekologiskt och rättvisemärkt) som en av  ”patienterna” har donerat.  All heder åt henne.
Ändå är det flera av dem som kommer hit som varje jäkla gång kommer dragandes med en engångsmugg från Mac-ja-det-där-ni-vet.

Och jag blir irriterad på dem.
Morr!

Jasså, är det som står här är inte bra nog?

Jag kanske borde ta upp ämnet, fråga, diskutera. Men det tar emot. Jag kan inte komma på något bra sätt an inleda på. Jag förutsätter att människor inte kan ta kritik – på förekommen anledning; de flesta kan inte det.
Men finns det något sätt att ta upp det här på som är konstruktivt?
Jag kommer inte på något, för jag är så arg redan från början. Och då är det alltid svårt att komma på sakliga argument och pedagogiska vinklar.

Så långt sträckte sig min önskan att vara snäll, kärleksfull och tolerant mot andra människor.

Har någon mindre folkilsken person något förslag att bidra med?

2 kommentarer

  1. 09 december 2009 den 18:00

    hm… nä blir lika upprörd…
    Ta en pepparkaka vet ja 🙂

    Klart du kan ta upp det men inte om du blir arg direkt (som du själv har förstått).. ta med dig en vän som kan ta upp det !

  2. Katarina said,

    10 december 2009 den 22:48

    Men kaffet från McD är ju ekologiskt? Bättre än många andra take-away-coffee-kedjor… Maten dock, där finns mycket övrigt att önska.


Kommentera

