Ekomuppen ser grönt

”Jag ska måla hela världen lilla mamma…”

Delegerar man uppgiften till Ekomuppen blir världen troligtvis helt grön.
Den här veckan är det ingen hejd på det gröna.
Ekomuppen går fram som en furie.
Det ska vara grönt, grönt, grönt, GRÖNT!

I går satt jag och målade orcer till min Warhammerarmé.
De är gröna.
Jag har överhuvudtaget jobbat mycket på armén de senaste dagarna. Mycket grönt blir det.

Idag har jag ägnat hela dagen i textilverkstaden åt att färga tyg.
På min dotters skola har eleverna ett ämne som heter eurytmi – ett ”rörelseämne”. Till detta ska barnen ha eurytmidräkter.
Klassen har gemensamt köpt tyg och jag erbjöd mig att färga eftersom jag kunde ta med till textilverkstaden och göra det där.
Dräkterna ska vara – gissa vad? – jo, gröna!
(Nu blev ni väl överraskade)

Så idag har jag färgat 12 bitar tyg à 270 cm – sammanlagt över 32 meter tyg – grönt.

Medan jag väntat på tvättmaskinerna har jag nålbundit.
Ett arbete som ska bli en mössa. En grön mössa.

Den andra nålbindningen ska också bli en mössa, min dotter ska få den i julklapp. Den är gjord av en massa stumpar och restgarner så den ska bli regnbågsfärgad och med färgerna placerade som på regnbågen.
Rött uppe på huvudet och sedan gradvis övergångar till orange – gul – grön – blå – violett.
Någon som kan gissa vilken färg jag arbetade med just idag?

Kommentera

