Ja! Häng med!

I går kom jag äntligen igång med att läsa bloggar igen.

Bland annat hittade jag ett riktigt inspirerande inägg som stack ut och liksom hoppade på mig;
Förbättring 2010 av Bondjäntan.

Jag fick en riktig kick och ville sätta igång direkt.

Inspirationen sparkade igång.
Visst kan man sparka igång förändrings- och förbättringsprojekt vilken tid på året som helst, men hur ologiskt det än är så är det något speciellt med ett nytt år. I alla fall för mig.

Så jag hakar på.
Jag vill förnya åtagandet som jag skrev i min lilla  beskrivning ”Om Ekomuppen”: ”…att gå igenom ett område i taget och undersöka hur jag kan göra det så miljömässigt som möjligt.”

I år vill jag ta Bondjäntan i handen och aktivt undersöka och vidta olika små förbättringssteg.
Kan inte ni också hänga på?! Det är ännu roligare att göra något tillsammans; man kan tipsa varandra, svara på frågor och diskutera.
The more – the merrier!

När ni har bestämt er kan ni väl titta in hos Bondjäntan och mig och skriva en kommentar så vi vet att ni är med och kan hålla ett extra öga på er 😉 och länka om vi inte redan har gjort det.

Jag ska också säga att jag hoppas att inte Bondjäntan har något emot idén – jag har faktiskt inte frågat *generad*, men isprirationen slog till och då gjorde jag det också.

Kom igen; nu kör vi!
Förbättring 2010!

3 kommentarer

  1. Bondjäntan said,

    28 december 2009 den 22:53

    Men nu blev jag allt lite smickrad och kanske en aning generad! *rödblossande*
    Och egentligen vet jag inte varför för det är ju precis detta jag önskar, att alla som kan och vill hänger på. Tänker ett steg längre. Helt och hållet från sina egna förutsättningar och ingen annans!

    Jag hoppas verkligen att fler hänger på, själv ska jag ta nästa område nu när köksregionen är klar. Eller klar är väl att ta i… Vad blir det hos dig?

  2. 28 december 2009 den 23:09

    Jag är givetvis med också, även om jag det det som en ständig förbättringsprocess snarare än ett 12-månadersprojekt. Första delmål är att nå sub-7 det vill säga under sju ton koldioxid per år. http://cykelidag.se/sub7
    Hur som helst: lycka till! ser fram emot att följa dina fortsatta strävanden.

  3. 31 december 2009 den 5:21

    […] och reviderat mål för 2010 på ett utomordentligt bra sätt (Miljöutmaningen, Tant Ekologisk, Ekomuppen, Bondjäntan, Jonas Hållbara Blogg — med flera). För egen del nöjer jag mig att […]


Kommentera

