Mycket pyssel och lite dator

Jag har inte satt igång datorn på två veckor.

På sätt och vis har det varit ganska skönt.
Men nu har jag upptäckt att mitt lajvarrangemang har blivit ganska lidande av det.

Jag har fått en hel del gjort i alla fall.
Jag har byggt ett 6’x4′ stort ihopvikbart spelbord som ska tjänstgöra som slagfält när jag och min partner spelar Warhammer – det blev döpt till ”slagbordet” efter mitt ordvrängeri-tramsande.
Jag har sytt ett örngott av en överbliven tygbit och sytt förvaringspåsar till lajv av små spillbitar av linnetyg och så har jag färgat tyg till dotterns eurytmidräkt och sytt eurytmidräkten.
Jag har tagit ytterligare steg i projektet ”lägenheten” genom att städa och organisera en del. Idag har jag betsat träskivor som ska monteras till två skåp när färgen har torkat.
Och så har jag legat i och målat figurer till Warhammerarmén.

Det händer lite.

Jag ska ta kort på de här projekten och visa här – in due time.

Just nu ville jag egentligen bara hoppa in och flagga för att jag är tillbaka – hoppas jag…

Ps. Angående måttet 6’x4′; tecknet ‘ står för fot, spelplanen ska ha den storleken enligt regelboken som är brittisk. I centimeter blir det ungefär 183×122.

1 kommentar

  1. 05 februari 2010 den 16:16

    […] 05 februari 2010 vid 16:16 (Hantverk) Jag skrev för några veckor sedan att jag hade sytt färdigt barnets eurytmidräkt. […]


Kommentera

