Hjärndöd lajvarrangör

Idag har jag träffat min medlajvarrangör.

Vi fixade bankkontot, rollformuläret, uppdaterad hemsidan, författade mejl, räknade och bollade idéer.

Sen kom jag hem och satte mig vid datorn och upprättade en utskickslista, skrev mejl, uppdaterade hemsidan (ännu mer) och ringde medarrangören.
Det mesta av datorarbetet idag har bestått av den synnerligen kreativa och dynamiska arbetsuppgiften att skriva av massor med listor och mejladresser och föra in dem på olika ställen.
Mördande tråkigt alltså. Jag är helt slut i pallet nu.

När vi skulle fixa bankgirokontot fick vi gå en promenad till bankkontoret och påväg hem igen passerade vi mitt gamla vattenhål Kafé 44 (de måste för övrigt ha världens mest onödigt överdådiga hemsida 🙂 )
Jag såg att Bokhandeln Info hade öppet och gick in en sväng och kollade om de hade något intressant. Och faktiskt; en av böckerna som står överst på min ”Att-läsa-lista”. Vår beskärda del av David Jonstad. Ny och oläst för bara 140 pix.

Jag har inte ens hunnit öppna den på grund av allt monotont, hjärndött organiseringsarbete vid datorn.
En apa hade kunnat göra det här jobbet.

Men nu är de detaljerna över.
Förhoppningsvis blir arrangörsarbetet en smula roligare nu.

Klart slut, yl och tjut!

Kommentera

