Harmonifredag

Idag har varit en sådan där dag som lägger sig som ett mjukt fluff innombords och orsakar värme, lycka och lugn.

I morse tittade jag en stund på småfåglarna i fågelmataren.

Vi åkte iväg med barnet för att möta barnets pappa.
När vi hade gjort det åkte vi till Ytterjärna Restaurang och åt lunch. Det är en ekologisk restaurang och maten håller riktigt hög klass.
Idag när vi kom dit upptäckte vi att restaurangen var abonnerad. Men vi gick in och frågade och det fanns tillräckligt med mat så vi fick komma in och äta.

Restaurangen är så fin.
Förra gången vi var där och åt lunch sprakade det dessutom en brasa i öppna spisen och vi satt precis framför den och åt.
Idag var det ingen brasa. Kanske är det lite annorlunda när det är abonnerat – de kanske har mer att göra då och ”skalar” bort lite annat pyssel.

Vegetarisk lasange, salladsbuffé, hembakat bröd och lite dressing och ”guckor” (röror) stod på menyn idag.

Sen gick vi in på butiken Robygge. Jag hittade en födelsedagspresent.

Efter det åkte vi till Saltå Kafé och köpte varsin bakelse och tog med oss hem.
Efter ett kort stopp på IKEA (som faktiskt gick lugn och smärtfritt och inte störde harmonin – vi skulle bara ha några skruvar och behövde inte ens gå in i varuhuset utan tog det vid utlämningen) stannade vi så till på Källan hemma i Bromma och köpte massa underbar ekologisk mat.

Hela Bromma är inbäddat i snö.
Det är stilla.
Det är tyst, lugnt och vackert.
Vitt, vackert, vilande vinterlandskap.
Det ligger ett skimmer över det och det utsrålar andlighet och harmoni.
Jag känner mig så hemma här.
När jag kommer tillbaka till Bromma efter att ha varit borta får jag alltid en känsla av lugn, harmoni och att höra hemma.
Den känslan var extra tydlig idag.

Nu ska jag lämna datorn och vara harmonisk med mitt sällskap.

2 kommentarer

  1. Ivan L said,

    29 januari 2010 den 19:26

    Underbart! Kan bara säga,
    Frid vare med dig!
    eller kanske
    May the Force…

    Fridens!
    Cykelidag

  2. Bondjäntan said,

    30 januari 2010 den 10:32

    Vad härligt med en dag i ytterjärna! Vi, maken och jag brukar åka dit för att vandra i deras magnifika ”trädgård”… fika lite granna och njuta! Mycket vackert och rofyllt.

    Trevlig helg


Kommentera

