F10 – Pastagratäng

I helgen lagade jag en ny resträtt.

Jag tog överbliven spagetti och blandade med en hackad lök, hackad grönkål (som jag hade i frysen), hackade soltorkade tomater, lite riven parmesanost och lite riven vanlig ost.
Ner med allt i en ugnsform och hällde på äggstanning som var kryddad med svartpeppar, chilipeppar, lite cayennepeppar och salt.
Riven ost ovanpå.
Ugn 175 grader ca en timme.

Det blev helt ok.
Vi satt tre vuxna varav de två andra – inte jag, alltså – är matintresserade och försökte komma på var ”hålet” var.
Det var absolut inte misslyckat, men det saknades något.
Fetaost, lufttorkad skinka eller något rökt kött eller kassler kom upp som föslag och jag tror det skulle göra susen.
Jag är rätt säker på att det skulle ha varit mer svartpeppar i också.

Nästa gång blir det ännu godare.

2 kommentarer

  1. Bondjäntan said,

    10 februari 2010 den 13:54

    Mmmm men det lät väldigt gott! Kanske bacon som tillägg? Annars är det ju väldigt bekvämt med man tager vad man haver principen…

    Keep going!

  2. Ivan L said,

    11 februari 2010 den 0:36

    Finhackad vitlök skulle hjälpa till att fylla hålet.
    Sen undrar jag hur bra kompisar grönkål och soltorkade tomater är. Kanske blir de bättre vänner av en näve pinjenötter och att kanske en av ostarna kan bytas mot fårost?


Kommentera

