Klantig, klantigare, Ekomuppen

Igår kväll råkade jag stöta till en av köksbänkarna.
På den låg en mattkniv.
Mattkniven föll ner.
Den landade på min fot.
Med spetsen neråt.

Naturligtvis var knivbladet utfälld också.

Ymnigt blodflöde följde.
Plåstret blödde igenom. Ett tag funderade jag på om jag skulle bli tvungen att sy eländet. Jag stålsatte mig och ringde läkaren i bekantskapskretsen för att få bästa möjliga vägledning.
Han rekomenderade mig att tejpa och bad mig berätta vad jag hade för tejp. Och har man sett på maken; underst i medicinlådan låg en förpackning suturtejp som jag totalt glömt bort att jag hade.
Pust! Det funkade, men jag var tvungen att lägga ett tryck ovanpå suturtejpen också för att det skulle sluta tränga ut blod.

Jag kände mig ganska dum.
Okej, jag vet vad jag var tvungen att göra i all hast och som gjorde att kniven låg där den inte ska ligga och var utfälld fast den inte ska vara det, men jag kände mig dum i alla fall.

I fortsättningen kommer jag att vara mycket noggrannare med att fälla in den där mattkniven.
Oavsett hur stressad jag tycker att jag är.

1 kommentar

  1. Daniel said,

    16 februari 2010 den 15:07

    men ush då… ja hädanefter försiktigt med kniven!!!!!


Kommentera

