Skurkmuppens bekännelser

Den här veckan har den så kallade ”Eko”muppen varit allt annat än eko.

Ekomuppen skäms och har denna vecka levt enligt principen att berätta inte för någon om allt dåligt du gjort och berätta inte heller om allt bra du underlåtit att göra.
Alltså, det går ju inget bra va!
Så jag testar att göra: Helt om; MARSCH!

Här kommer alltså en fullständig bekännelse:

Mina barn ska på sina respektive sportlov (de bor på varsin sida om en ”sportlovsveckogräns”) åka till mina föräldrar.
De flyger.
Jag var själv miljöbödeln som höll i bokningsyxan och beställde biljetterna.
Barnen är förvisso så små att det inte är lämpligt att de åker tåg, framförallt inte då det inte är möjligt att resa utan byte. Jag gissar att handlingen att sätta ett barn på en sådan resa ensam faktiskt skulle vara fog för en anmälan.
Dessutom var det mina föräldrar som betalade, så nu är Ekomuppen mutbar också!

Vidare har jag inte ägnat Förbättring 2010 en tanke.

Ingen restmat. (Å andra sidan inga rester heller)

I går åt vi lunch på Pizza Hut och tog till råga på allt bilen dit. Amerikanskt, onyttigt, Pepsi, multikapitalistiskt, glass, kemikaliestinn nougatsås…the works!!!

Idag var vi till sopstationen med återvinningspåsarna…vi tog bilen dit. (”Okej, vi skulle faktiskt uträtta andra ärenden också – köra grejer till Läkarmissionen – där vi behövde bilen” försvarade sig Ekomuppen lamt i ett patetiskt försök att rättfärdiga sitt beteende)

Dessutom har jag spolat ner hushållspapper i toaletten.

Sådär.
Nu har jag på vinst och förlust erkänt ALLT.

Så låt bestraffningen ta sin början.
Må den som är utan skuld kasta första stenen!

3 kommentarer

  1. gealach said,

    20 februari 2010 den 8:05

    Å andra sidan kan man nästan inte undvika att vara ”miljöovänlig” emellanåt. Jag ska flyga till Göteborg på fredag, fick reda på datumet för kursträffen så sent att tågbiljetterna var snordyra, och flyget billigare. Med tanke på min ekonomi just nu kan jag inte kosta på mig att ta det dyrare alternativet. (Det blir dock tåg hem, för där fanns det fortfarande billigare biljetter)

  2. Bondjäntan said,

    20 februari 2010 den 9:44

    Hallå där
    Jag kan bara säga att även den bäste kan fela… been there, done that!
    http://bondjantan.blogspot.com/2010/02/tack-och-lov-att-det-ar-vardag.html

    Jaha, det är bara att ta nya tag… och göra sitt bästa efter sina förutsättningar!
    Trevlig helg!

  3. 22 februari 2010 den 19:54

    […] februari 2010 vid 19:54 (Allmänt) Häromdagen skrev jag i Skurkmuppens bekännelser att jag skämdes för att mina barn ska resa med flyg när de hälsar på mina […]


Kommentera

