Plusgrader

I dag är det töväder här.
Blött, slaskigt och slafsigt.

Jag har skottat balkongen.
Det droppade från taket ner på mitt huvud och min rygg.
Kallt smältvatten innaför tröjan.
Asgrymt.

Tänkte passa på och publicera några vinterbilder såhär i vinterns sista skälvande…vecka?

En liten bildserie som får namnet:

Kära vinterträd

Gammal ek

Jag har glömt vilken sorts träd det här är

Den här tallen ter sig alltig alldeles magisk när det är snö. Framför allt i skymningen. Då blir den upplyst av det gula skenet i gatlyktan som står precis intill och det är nästan som att kliva in i en sagovärld när man går in under den.

Den här minst sagt säregna björken står ett stenkast från mitt hus

Kommentera

