Slag i saken

…gjorde jag alldeles nyss.

Jag blev medlem i Världsnaturfonden.
Jag har tänkt på det så länge – för länge. Nu känner jag mig lite fånig för att jag dröjde så länge med det.

Till den som tror att jag gick med i WWF bara för att det var de som stod för lunchen i förra veckan kan jag svara; ja och nej!
Nej; för jag sympatiserar med WWF, har gjort det länge och har som sagt länge tänkt att ”så småningom ska jag gå med”
Ja; det var lunhen som fick vågen att tippa över och mig att få ändan ur vagnen – det ska jag inte sticka under stol med.

Jag tror att anledningen till att jag skjutit upp det så länge är att jag vill göra något när jag blir medlem.
Jag vill inte bara vara en passiv medlem.
Därför har jag hela tiden haft tanken att ”jag kommer inte att hinna / orka / klara av att sätta mig in i och engagera mig i något nytt nu – jag går med sen, när jag känner att jag verkligen kan göra mer än bara betala en medlemsavgift”.

Jo, tjena!
Ofta det händer då!
Det kommer aldrig att dyka upp ett tillfälle när jag känner att jag har för mycket tid och behöver något att fylla den med. Inte som jag är.
Jag vill göra mer av allt hela tiden.
Så nu går jag med och hoppas att jag kommer att hinna pricka in något möte eller aktivitet någon gång ibland.
För vad tusan; det har ju funkat med Naturskyddsföreningen…

1 kommentar

  1. Bondjäntan said,

    21 mars 2010 den 10:02

    Visst är det en skön känsla när man har gjort något sådant!
    Ha det gott!


Kommentera

