Första gången…

…jag hade roligt på mitt eget lajvarrangemang!

I lördags gick mitt och min kompis lajv av stapeln.
Två deltagare blev sjuka och kunde inte komma. Oturligt nog var det just de två deltagarna med körkort som hade lovat att hjälpa till med matleveranserna.
En skulle köra lunchen och den andra middagen.

Tack vare en helt fantastisk insats från en av de övriga deltagarna fungerade matkörningarna ändå – vi ska tänka ut ett passande tack för det, för den insatsen var ovärdelig.

Det här var det femte lajvet jag arrangerade.
Men det var som sagt första gången jag faktiskt hade roligt.
Om någon frågar mig varför jag har fortsatt arrangera när jag inte haft roligt tidigare så kan jag tyvärr inte svara – för jag vet inte!
(Möjligen har jag gjort det i den fåfänga förhoppningen att det en dag ska bli roligt)

Själv tror jag helt enkelt bara att jag är torsk!
Som en annan lajvarrangör sa; ”Ett lajv är bara ett lajv. Två lajv kan vara en tillfällighet; men arrangerar du ditt tredje lajv är det KÖRT! Då är du fast!”

Jag har arrangörsvirus.
Jag har alltså inget val.
Nu ska jag surfa ut på nätet och leta idéer till nästa arrangemang.

2 kommentarer

  1. gealach said,

    23 mars 2010 den 6:12

    Jag har i alla fall haft skoj på de av era lajv jag varit på! Hoppas att jag någon gång hittar orken och viljan att lajva igen…

  2. 26 mars 2010 den 18:21

    Jag planerar för mitt första arrangemang jag med, kul men väldigt mycket att tänka på! Skulle bara säga att du är numera med i länklistan du med, lite skralt med uppdateringar pga jag håller på att fixa till sidan osv. Trevlig helg!


Kommentera

