Den största gåvan

Nu skulle jag vilja skriva något genomtänkt och intressant.

Men det blir bara en kort ”Min helg”
Båda barnen har varit hos mig i helgen.
Museibesök, föreläsning, film, Earth Hour med hela familjen samt födelsedagsfest. Två gånger.
Vi firade igår för att ”umgängesbarnet” skulle få vara med och fira lillasyster. Fast egentligen fyller hon år idag, så vi har firat idag också.

10.27 för åtta år sedan föddes mitt älskade barn.
Det var långfredag det året.
Solen sken och det var säkert 15 grader varmt – minst.

Jag vet inte om man egentligen ska kalla barn ”en gåva”, men i brist på bättre gör jag det.
En ynnest kanske. Eller ett extra hjärta. Sammhörighet? Familj, närhet, mirakel, lycka, kärlek, ett nytt perspektiv, en ny dimension…att komma hem…
Den största gåvan.

Jag har massor att skriva om.
Föreläsningen, muséer, nytt på hantverksfronten samt sopor.
Men det är för en annan dag.
Förhoppningsvis inte alltför avlägsen.

Kommentera

