Boktips

Igår kom senaste nummret av Camino hem till mig.
Den innehöll en glad överraskning:
Författaren till en av mina favoritböcker – Handbok för köksträdgården – Lena Israelsson har just gett ut en ny bok.
Den heter ”Grönsaksodling – enkelt, ekologsikt och gott”.

Jag är osäker på om jag kommer att köpa den för jag tycker att Handbok för köksträdgården täcker det mesta.
Men jag har förstått att den är jättesvår att få tag i. Kanske kan den här nya boken vara något för den som försökt få tag i den andra…

Favoritboken:

2 kommentarer

  1. Bondjäntan said,

    10 april 2010 den 10:45

    Hade äran att vara på trädgårsmässa i går och kunde bläddra i Grönsaksodling. Helt okej om man inte har andra böcker i ämnet. Var ju lite ute efter den när jag inte hittade Köksträdgården i affären. Det är ju en av de pinsammaste bokögonblick i min historia http://bondjantanute.blogspot.com/2010/04/p-i-n-s-m-t.html vad gäller Köksträdgården.

    Men Grönsaksodlingen behöver man inte om man har Köksträdgården vilket jag har! 🙂 Fnissar fortfarande gott…

  2. gealach said,

    10 april 2010 den 14:22

    Bookcrossing är det du tänker på: http://www.bookcrossing.com

    Som sagt jättekul sätt att göra sig av med böcker och även att hitta nya läsupplevelser man inte skulle ha fått tag i annars.

    Vi är ett (litet) gäng som brukar träffas på Espresso House på Vasagatan, där det finns en Bookcrossinghylla. Nu var det ett tag sedan vi sågs, men jag ska försöka styra upp något snart igen.


Kommentera

