Nytt och spännande

Igår gick jag med i två communitys.

Dels BookCrossing som är en idé jag tycker är hur kul som helst.
Som medlem kan man registrera böcker.
Varje bok får då ett ID-nummer. När man sedan har läst färdigt en bok och vill skicka den vidare registrerar man att man tänker släppa den samt tid och plats och sedan placerar man den där. Placeringen kan ske i stort sett var man vill.
Där kan någon annan hämta den och registrera det. Även en icke-medlem som hittar en BookCrossing-registrerad bok kan anmäla detta på sidan – anonymt om man så vill.
På så sätt kan man i de fall det funkar som tänkt följa bokens ”resa” genom dess ID-nummer.
På samma sätt kan man om man hittar en bok och registrerar det få upp bokens tidigare ”liv” och färdväg.
Just nu är jag helt nyfrälst på det här och tycker det ska bli jättekul.
Framför allt är jag glad att jag hittat ett sätt att rensa bland böckerna som är kul. Att harva fram och tillbaka till Läkarmissionen men kassarna är faktistkt inte så upplyftande alla gånger.

Det andra communityt är Window Farms.
Här är jag inte odelat positiv.
Idén är underbar och sidan verkar faktiskt också bra – med reservation för att jag inte lyckats bryta mig in på den helt och fullt.
Jag registrerade en användare och fick på skärmen upp texten: ”Ditt konto är registrerat. Var vänlig aktivera din användare genom att klicka på länken i mejlet vi just skickade till dig.”
Problemet är att inget mejl kom.
Nu har det gått ett och ett halvt dygn, men fortfarande har inget mejl dykt upp.
Vet någon hur man ska gå tillväga med en medlemssida när detta händer?

1 kommentar

  1. V said,

    14 april 2010 den 13:39

    Kolla skräpkorgen först av allt… och om det inte finns något mail där heller så brukar det gå att kontakta sidan på något sätt. Leta efter mail/support, de borde verkligen ha det någonstans.


Kommentera

