Att så ett frö

Eftersom jag befinner mig mitt i processen att röja och gallra i lägenheten hittar jag då och då saker som jag glömt att jag ägde.

Häromdagen hittade jag en bok som påminde mig om inlägget som Bondjäntan skrev där hon bad om tips på böcker om odling.
Det här tycker jag är en underbar liten bok.

Boken tar inte bara upp odling av ätbara grödor utan även prydnadsväxter.
Jag gillar verkligen tonen i boken.
Den är så ”glad”. Så mycket livsglädje, odlarglädje, humor och kärlek till frön och till allt levande och växande.

Jag rekomenderar den varmt!

1 kommentar

  1. elis-fromSweden said,

    14 december 2010 den 8:58

    Låter som en bok jag ska införskaffa…


Kommentera

