Enformigt, bullrigt, dammigt

Skåpet jag håller på att renovera tilltalade verkligen inte min kreativa ådra idag.
Idag har jag stått och slipat det med en slipmaskin.

Det är monotont, enformigt och tråkigt.
Maskinen bullrar och fläkten bullrar.
Maskinen vibrerar så man till slut blir bedövad i händer och fingrar.
Med jämna mellanrum måste man ta paus; för att dammsuga – eftersom fläktutsuget inte räcker till, för att rensa slippapperet som kleggar ihop av dammet och för att vila händerna som tappat känseln.

Jag gjorde samma sak i måndags.
Och det är inte på långa vägar klart.
Det är för övrigt samma skåp som jag har stått och skrapat färg från i veckor.
Ibland hoppar jag emellan med andra projekt och låter skåpet stå ett tag.

Jag hade planer för det här skåpet, men nu är jag inte säker på hur jag vill göra längre…

…och på något konstigt sjukt sätt så tycker jag ändå att det här slitet är roligt.
Jag är inte säker på att jag kan förklara varför.
Antagligen är jag konstig.

Kommentera

