F10 – Good bye, stand by!

Förbättring 2010 förs framåt ett litet steg i taget.

Idag har jag rensat och städat i fönstret i mitt sovrum samt på en hylla.

Och så har jag äntligen tagit itu med något som jag tänkt göra alldeles för länge.
Jag drog om sladdarna till datorn och allt som hör till den. Nu sitter alltihop kopplat till ett grenuttag med avstängningsknapp.

Det enda som är inkopplat direkt i vägguttaget är sladden till modemet. Eftersom vi är flera användare på nätverket skulle det vara en smula opraktiskt om jag stängde av modemet när jag stänger av min dator.

Nu kan jag äntligen stänga av allting helt och hållet.
Jag planerar att ha sådana här grenutag på fler ställen så att man kan välja att stänga ner strömmen till vissa grupper av apparater (exempelvis dator-paketet eller tv + dvd + vhs) när de inte används.

Good bye, stand by!

Idag har vi också fortsatt med barnens rum.
Sorterat och gallrat. Det som inte ska vara kvar ska till antingen släktingar, Läkarmissionen eller återvinningscentalen och det som ska behållas ska det minsann bli ordning och reda med. Basta!

Nu blir det belöning; film och glass!

1 kommentar

  1. Bondjäntan said,

    18 april 2010 den 8:20

    Men visst är det skönt när det är gjort! Och visst är det skönt att man får ordning på saker!

    Bra jobbat!


Kommentera

