Dessertpremiär

Efter slitet med städningen av barnens rum kopplade vi av med sällskapsspel (partner och barn) och bok (jag).

Sedan gav jag mig för första gången på en dessert på Mascarpone.

Jag ringde en kompis för ett tag sedan och frågade; ”Om man ska göra efterrätt på Mascarpone, hur gör man då?”
Det kom en strid ström av tips.
Det slutade med att jag rörde ihop Mascarpone och vispad grädde på en höft och serverade med hallon. Allt ekologiskt.

Förresten; Den gula, glada vevvispen som är med på det övre fotot köpte jag på en loppis.
Varje gång jag använder den tänker jag på min mormor. Hon hade en likadan visp, fast hennes var orange.

Kommentera

