Gröna tankar

Igår packade jag in de torkade nässlorna i en glasburk.

Jag har också läst lite om krukodling och börjat planera lite för vad och hur jag ska så.
Jag vill så tomater, morötter och ruccolasallad samt några olika örtkryddor.
Egentligen vill jag ha en vanvettig massa grödor och funderar på hur jag ska få ut mesta möjliga av utrymmet på balkongen.
Bygga på höjden, fästa på väggen, hänga på räcket, ställa på golvet och till och med genom att hänga krukor i konsoller (eftersom jag bor högst upp och inte har någon balkong över att hänga i).
Men jag har beslutat mig för att göra som boken säger och börja i liten skala. Det är faktiskt bara dumt att ta sig vatten över huvudet.

Kommentera

