Veckans händelsebombardemang!

Min son har flyttat till mig.
Han är elva år och han har bott hos mina barns pappa fram tills nu. (Vår dotter är åtta år och bor hos mig.)
Jag har inte bestämt mig för vad och hur mycket jag ska berätta här, men även om frågan om flytt har varit uppe för diskussion så skedde det hela väldigt plötsligt när det hände.
Barnens pappa hamnade på sjukhus i tisdags.
I onsdags åkte jag till staden sonen och pappan bodde i och hämtade hit honom och senaste dagarna har varit späckade med samtal och telefonkontakter för att reda ut praktiska saker.
Flyttanmälan, skolplats, ”hur går man tillväga för att…” etc.

Eftersom sonen inte har fått klartecken att börja samma skola som lillasyster än så har han tillbringat två dagar med mig.
Vi har haft solsken, naturupplevelser, pyssel i verkstaden, gemensam lunch, fika, hemmamys och inte minst den där oerhört värdefulla bristvaran tid tillsammans.
Det har varit två underbara dagar.

Samtalet om att pappan var på sjukhus kom i tisdags just när jag hade kommit hem från Västerås där jag och min partner hade varit på en begravning.
Jag hade åkt tåg tillbaka till Stockholm medan min partner var kvar i Västerås eftersom hans bil var på gränsen till sammanbrott och vi inte ville köra den en meter till och han behövde akut köpa en ny bil.
Det innebar att jag inte hade någon bil att hämta min son i utan fick ta bussen.
Inget fel på buss, tvärtom. Det är bättre för miljön att samåka.
Men om någon ska flytta är det onekligen praktiskt att ta med sig vederbörandes tillhörigheter i en bil.
Nu får vi flytta i omgångar.
Som sagt; Varför sprida ut det? Allt på en gång!

3 kommentarer

  1. Ivan L said,

    07 maj 2010 den 22:11

    Oj oj oj! Imponerande att du mäktar med att blogga på toppen av allt! Som buddhisterna säger, såna händelser är prövningar som livet sänder i din väg, består du dem så väntar en högre nivå på andra sidan. Hoppas allt faller ut till det bästa till slut.

  2. Bondjäntan said,

    08 maj 2010 den 9:48

    Oj, det händer en hel del hos er. Lycka till med den ”nya” familjekonstelationen och ta hand om er!

  3. gealach said,

    09 maj 2010 den 9:15

    Ojojoj! Allt på en gång verkar vara mer regel än undantag! *kram*


Kommentera

