Goda grannar – god mat

Ikväll var är jag rätt trött efter den intensiva veckan.

Min matintresserade partner är inte hemma och jag hade inte en aning om vad jag skulle laga. Jag hade varken ork eller lust, men vi behövde ju äta.
Till slut var jag svimfärdig och i alla fall det yngsta barnet tämligen grinigt då jag äntligen fick idén att koka kräm av krusbären i frysen.

Sagt och gjort. Det var inte förrän jag skulle reda av eländet som jag insåg att det inte fanns något potatismjöl.
Ut i trapphuset; granne 1 inte hemma, granne 2 letade hjälpsamt men hade inget, granne 3: BINGO! Hon räddade hela middagen med en halv deciliter potatismjöl. 😀

Så ikväll blev det ”sommarlunch” till middag.
Hemgjord alldeles rubinröd krusbärskräm med mjölk (eko, 3%) samt bröd från Saltå Kvarn men riktigt smör (Bregott var slut), ost och hemodlade ärtskott.
Mums!

Kommentera

