Litet frö jag sätta vill

Nytt besök på Rosendals trädgård idag.
Promenerade dit med min kompis P i den underbara vårsolen.
Vi fikade och jag lämnade några böcker där och så köpte jag fler frön.
Plocksallad, spenat, basilika och gräslök.
P köpte en klockranka.

När jag kom hem sådde jag fröna i olika lådor.
Trälådan som jag släpade hem kom till användning. I den sådde jag sallad, basilika och gräslök.
Det var också en riktigt avslappnad och skön känsla att åka hem från Djurgården utan att släpa på 100 liter jord!

Kommentera

