Det spirar

Tidigare i våras sådde barnen på dotterns fritis gräs.
Förra veckan fick gräsodlingen följa med hem, så nu har vi en minigräsmatta i badrummet.

Nu har det börjat titta upp i krukorna på balkongen också.
Spenat, sallad, mangold, ruccola och morötter har grott. Väntar fortfarande på små gröna livstecken från basilika, gräslök och physalis.

Idag har vi äntligen fått besked från skolan också.
Sonen och jag ska på studiebesök i klassen på torsdag och på fredag får han börja ”på riktigt”.
Det är en obeskrivlig lättnad att äntligen få ett besked och att han äntligen ska få börja skolan.
Jag har haft magsår över det här i mer än en vecka, det är därför jag inte har orkat blogga.

Idag har barnen och jag ätit granskott.

3 kommentarer

  1. Ivan L said,

    18 maj 2010 den 23:14

    Jaså granskott, hjälper det mot magsår? 😉
    Skönt att saker ordnar upp sig i allt det jobbiga!

    • ekomuppen said,

      19 maj 2010 den 17:57

      Jag tror inte de gör någon skada i alla fall. 😉
      Sedan har jag i ärlighetens namn inte magsår i ordets korrekta bemärkelse – magsår orsakas ju av en bakterie – men jag hade definitivt ont i magen. Det kändes som den knöt sig och jag hade svårt att få ner någon mat. Stressmage eller vad man ska kalla det.
      Förresten åt vi granskott idag igen.
      Det står en riktigt mumsig gran påväg hem från skolan. 🙂

  2. Katarina said,

    20 maj 2010 den 12:50

    Uppdatera gärna om hur det går med physalisen, har velat odla det i åratal men aldrig tagit mig för…

    Granskott inlagda i honung är annars ett gott tips! 🙂


Kommentera

