Belöning sökes!

Jag har sovit i två dagar.
Har varit helt slut.
Igår sov jag till klockan 14 och idag kommer jag inte ihåg vad klockan var när jag vakade.
De senaste två veckorna har varit lite av ”hellweeks”.

Idag har vi städat barnen rum.
Rensat, röjt, gallrat, sorterat, burit ner grejer till källaren, organiserat och fixat så barnen har ett varsit skrivbord.
Nu fattas det bara en skrivbordsstol till pojken.
Jag vill åka och köpa den i morgon, men får se om det går att ordna.

Barnen har varit fantastiskt duktiga.
De borde ha medalj.
Visst blev de distraherade, klagade lite emellanåt och kivades med varandra men de gav inte upp!
Rummet blev jättefint och prydligt.
Alles in besten ordnung!

Jag tycker aktiviteterna här hemma karaktäriseras av ”allt eller inget” antingen ligger jag totalt utslagen eller så gör jag ett frontalangrepp i 180 knyck.

I morgon ska sonen och jag äntligen på besöksdag i klassen så jag ska snart turna in så jag orkar gå upp i morgon.
Och så måste jag hitta på en belöning till barnen för maratoninsatsen i rummet.
Förslag någon?

Kommentera

