Tjuvstart

…på skörden kan man säga att det blev idag.
Det börjar bli fullt i ruccolalådan.

Så idag passade jag på att gallra.
Idag var det sådär tokmycket igen – så där som det är hos Ekomuppens familj just nu – så jag gjorde snabbmat.

Ekospagetti, ekologiska köttbullar och hemlagad italiensk tomatsås gjord på ekologiska råvaror. Tomatsåsen var dock tillagad tidigare i veckan så den behövde jag bara värma upp.
Och så de utgallrade, späda, ytterst delikata små ruccolaplantorna till det.

Mums, dubbelmums och mums igen!
Jag blandade ruccolan med de sista och i sanningens namn ganska eländiga små ärtskotten och fick på så sätt en blandad sallad. I enklaste laget visserligen men inte destomindre vrålgod.

Och det är faktiskt fortfarande lite för trångt i ruccolaodlingen.
Jag kommer att behöva gallra mer. 😀
Några små plantor ska jag ge bort till en kompis som vill plantera ut dem på gården i sin bostadsrättsförening på Söder.
Det sprider sig, det där odlarviruset. Och har man väl fått det är det nästan omöjligt att bli av med.
Som tur är!

Kommentera

