Användarfientligt

Har någon läsare erfarenhet av nätcommunities?
Vet någon om det är något typiskt amerikanskt (läs: USA;skt) att sjösätta nätverk och betaversioner som inte fungerar?

Eller är det så att någonting gör att det uppstår problem när europeer registrerar sig och vill använda amerikanska nätverk?
Jag har svårt att tro det.

De USA-baserade nätverk jag är medlem i är BookCrossing – som fungerade alldeles utmärkt tills de bytte till betaversionen, som tycks ha hundratusentals buggar – och Window Farms – som är en katastrof från början till slut; den har aldrig fungerat som den borde.

Tilläggas kan att jag är registrerad på ett antal forum och nätverk. De svenska och ett som jag tror är brittiskt fungerar.
Vissa må vara snåriga eller knepiga att lära sig ”hitta” i, men de ger i alla fall en korrekt respons på diverse klickningar. Klickar man där det står ”forumindex” eller ”länkar” så hamnar man på respektive ställe. Och man hamnar inte plötsligt i ”limbo” där man bara hittar fragment av sina grupper men inte får tillgång till dem och inte kan hitta dem via sökfunktionen.
Dessutom har jag upprepade gånger skrivit till nätverksansvarig och bett om hjälp, men bemöts bara av total tystnad. Inte ens en bekräftels på att mejlet har kommit fram får jag.
Jag blir så arg så jag blir helt tjutfärdig.

Nu behöver jag gå och lägga mig, men jag vet inte om jag kommer att kunna sova. Jag är så arg!

2 kommentarer

  1. Ivan L said,

    02 juni 2010 den 7:42

    Jodå. Min erfarenhet är att de nätverk som byggs på standardprogram (vilket även syns på utseendet) fungerar bra, man kan använda samma inloggning på flera ställen osv. Medan de som verkar hemsnickrade tenderar att krångla mer. Det är väl som vanligt, de nätverksansvariga som fokuserar mer på nätverket än på tekniken lyckas bättre.

  2. gealach said,

    02 juni 2010 den 18:57

    Jag har inte varit inne på BookCrossing på senaste tiden, blev jätteförvånad när det såg annorlunda ut helt plötsligt. Har inte undersökt det så noga än…


Kommentera

