Snabbmat och Slow food

I kväll har vi smakat plocksallaten (den behövde gallras) och ruccolasalladen (den behövde gallras igen).
Alldeles nyss satte jag tre potatisar i en stor kruka.
Jag har aldrig odlat potatis tidigare så det ska bli spännande att se hur det går med den.
Resten växer på bra.
Bladgrönsakerna växer fortast och morötterna är långsammast.
Nåja, med undantag för de där physalisfröna.
En läsare blev nyfiken när hon läste att jag sått sådana och bad att jag skulle rapportera hur det gick med dem framöver.
Det ska jag gärna göra, bara det händer något.
Hittills är det enda man kan se i krukorna jord.
Jag återkommer förhoppningsvis till ämnet.

3 kommentarer

  1. Katarina said,

    03 juni 2010 den 23:26

    Låter lovande med bara jord 😉 Sånt kan vara häftigt ^^

  2. Bella said,

    05 juni 2010 den 16:43

    Mamma gjorde några försök med physalis men jag vill minnas att de var rätt kinkiga. Nu är ju hennes händer så gröna att jag är förvånad över att hela hon inte är grön, men det kanske inte är klädsamt?

    I vilket fall fick vi en bra skörd -99 efter en extremt varm och lång sommar och en ovanligt varm höst. Och då efter att de fått bo i växthuset. Övriga år har det varit ganska magert.

    Fast jag har så här i efterhand förstått det så att det finns olika sorter. Gyllenbär ska visst vara mer köldtåliga och snabbväxande än vad kapkrusbären är. Ha ringen aning om vilken sort vi hade 🙂

    • ekomuppen said,

      05 juni 2010 den 21:41

      Den sorten jag köpte är i alla fall Gyllenbär. Kanske inte ska ge upp hoppet än då. Fast det har fortfarande inte kommit upp något i krukorna. 😦


Kommentera

