Utan dator…

… i tre veckor försmäkta jag på denna ö.

Nästan i alla fall.
Jag har min lilla dator med mig. Jag har bara inte kommit mig för att använda den på tre veckor.
Försmäktat har jag däremot gjort för varmt är det.
Och ”på denna ö” får väl också anses korrekt då jag befinner mig på Öland.

Vad gör då Ekomuppen i hettan?
Jo, i sommarstugan tyckte Ekomuppen att eftersom svetten sprutade oavsett vad man gjorde så kunde det lika gjärna bli något uträttat också.
Dessutom var det en plåga att sitta still och bara känna hur varmt det var. Så Ekomuppen rensade bort tistlarna från ca 500 kvadratmeter gräsmatta, beskar buskarna, rensade sly, bar ris, och sågade ner tre stora hasselsnår – för hand!
På kvällen plockade Ekomuppen bort fem fästingar från kroppen och det kan jag tala om att så mycket naturvän är jag inte så att de fästingarna kom undan med livhanken i behåll!
Dagen efter hittade jag ytterligare en.

Annars har sommaren varit rätt mycket som den brukar. Barn, föräldrar och resten av tjocka släkten. Bad, lek, Borgholms slott och solnedgång vid stranden…

Jo, och så öste vi sand en dag i tretti graders hetta, min pappa och jag, för att fixa en sandlåda till min systerdotter. Det borde ni verkligen pröva nästa gång det blir värmebölja go’ vänner!

2 kommentarer

  1. Fröjd said,

    23 juli 2010 den 12:53

    Låter som en ganska trevlig tid.

    Att gräva sandlåda i för varmt väder låter dock bara otroligt korkat. Ses om ca 10 dagar.

    • ekomuppen said,

      23 juli 2010 den 20:52

      ”…låter dock bara otroligt korkat.”
      Jo, jo, det är klart det är korkat att anstränga sig i värmen om man är en vekling som inte stoppar för så mycket… men för oss andra.
      Jo vi ses om några dagar. Om du lever då. Simma lugnt och ta inte ut dig!


Kommentera

