Rent hus – ren mupp!

Idag står det ”tvätta” på städa-lägenhetenschemat.
Så alldeles nyss tog jag tvätten och satte av mot tvättstugan. Och så soppåsen när jag ändå gick; ska det bli rent hus så ska det!
Det tyckte visst ”makterna” också.
Ty de bestämde sig för att göra rent hus med ekomuppen. Eller åtminstone göra ren ekomupp…eller något.
Jag fick mig en rejäl dusch. Himlen öppnade sig.
Och jag blev inte mindre blöt av att jag i hastigheten glömde mig och gick till fel tvättstuga så att jag precis då jag skulle stiga in genom porten undan regnet fick vända, gå runt hela huset igen och bort till ett annat hus. 😛
Som jag såg ut och kände mig när jag kom tillbaka till lägenheten kunde jag lika gärna ha stått under en dusch.
Det är i lägen som detta jag brukar tänka lite extra på hur tacksam jag är att jag har en varm, torr och tät bostad.

Kommentera

