Larvigt

Den här larven kröp upp på min ena stortå en morgon under semestern när jag stod och packade bilen.
Jag tänkte luska reda på vad det är för larv men har inte hunnit än.
Någon som råkar veta?

Det är ju en rejält bamsig larv.
På insidan av larvens ”böj” och parallellt med dess framände ligger ett tallbarr man kan jämföra med.
Klickar man på bilden blir den större och sedan ska man kunna klicka igen för att zooma in (när jag gör det dyker det upp ett förstoringsglas med ett plustecken i) ifall någon är intresserad av närstudier.
Jag är som sagt mest nyfiken på vad det är.

Kommentera

