Cykeln och jag

Tillbaka till vardagen med dess rutiner.
En av de saker jag tycker bäst om med min vardag är att cykla.

I sommar har det verkligen inte blivit mycket cyklande så nu känner jag mig nästan löjligt glad över att vara i gång igen.
Cykel är suveränt. Snabbt, smidigt och så känner jag mig hurtig och präktig i ordens mest positiva bemärkelser när jag cyklar.
Desutom tycker jag det är kul att cykla. Jag kommer ofta på mig med att sitta och le när jag cyklar. 🙂

När jag cyklar till min kurs kör jag numera en ny väg.
Den är inte helt ”färdigskapad” än. Jag ska studera kartor och omgivningar och se vilken väg som är lämpligast / körvänligast / vackrast etc.

Poängen är att jag nu mera cyklar rakt igenom Judarskogens naturreservat.
Och akta er vad det är vackert där!
Jag kan bara inte för mitt liv begripa att jag inte har kommit på den iden tidigare. Hur kan jag ha missat att tänka på det?
Jag slipper bilarna (i alla fall just den körsträckan) jag får se naturen; skogen och sjön. Miljön i Judarskogen är verkligen magisk. Verkligen magisk på riktigt.
Det är så vackert så det går inte att beskriva.

I går när jag var påväg hem stannade jag till och badade i sjön.
Där låg jag i det spegelblanka vattnet i kvällssolen tillsammans med några änder och kände hur stressen försvann och jag kom i samklang med naturen och blev harmonisk.
En sådan sak skulle jag aldrig uppleva som bilburen. Och faktiskt inte med tunnelbana och buss heller.

Kommentera

