Vintervarm mupp

Förra vintern var lång och kall och snörik.
Jag gick hela vintern igenom utan en riktigt varm ytterjacka. Jag hade en fleecejacka under och som yttersta lager en snöjacka från arméns överskottslager.
Det funkade förvisso, men jag saknade ofta en skön jacka.
Till slut hittade jag en jacka på HempWorks och önskade mig den i födelsedagspresent.

Alldeles nyss levererades den med bud till dörren! (Det hade jag inte väntat mig.)
Jag ringde och rådgjorde med givaren och vi kom överens om att jag skulle öppna paketet trots att det är ett par veckor kvar till min födelsedag. Det är bra att kolla den och prova den för att veta att man inte behöver byta av någon anledning.
Men den passar och är hel efter vad jag kan se. Och den är mjuk, varm, skön, mörkt chokladbrun och underbar.
Och inte minst; den är behövd och efterlängtad!

Kommentera

