Mordisk lägenhet

I lördags åkte jag och pojkvännen till hans lägenhet för att städa och röja.
Jag börjar misstänka att lägenheten inte vill bli städad och röjd av mig för jag fick nästan känslan av att den försökte mörda mig.

Det började med att pojkvännens stora vampyrvedsåg högg mig i tån när jag skulle gå förbi. Tänderna bet igenom strumpan och drog blod.
Nåja; ett plåster och så var jag redo att fortsätta.

En stund senare slank en plastpåse full med pojkvännens morfars gamla idrottspokaler i silver in under min fot. Jag klev rakt i pokalhögen, fick en kant rakt i hålfoten och blev rädd både för att göra illa foten och kliva sönder pokalerna varför jag helt enkelt kastade mig i sidled och landade på ena knät och höften.
Tillfällig smärta i höft, knä och fot som följd.

När jag sedan gick genom hallen låg en dörr lömskt i bakhåll och försökte krossa min armbåge med handtaget.

Pojkvännens teori är att lägenheten är sotis och tycker att jag har lockat bort honom från den och nu försöker den hämnas.
Jag lutar mer åt att jag bara är drullig. Troligen borde inlägget ha rubriken ”Drullmupp” i stället, men – let’s face it – det äger bara inte samma mustiga dramatik.
Och jag lovar: Jag kommer att få användning för den rubriken också. Märk mina ord!

1 kommentar

  1. 15 september 2010 den 19:52

    […] lördags firade jag och pojkvännen 5 år tillsammans. Så efter dusten med lägenheten och bärande och packande åkte vi för att fira. Det blev samma restaurang som vi 4-årsfirandet […]


Kommentera

