Naturen slår tillbaka?

Eller: AAAJ!

När jag hade varit och röstat idag tog jag en liten omväg hem och gick genom ett skogsparti.
Tittade mig omkring, såg på utsikten och försökte få lite överblick över den här delen av mitt närområde; Om jag står här och tittar dit så ser jag… aha, jag fattar, det var där jag kom fram den där gången när jag gick…

Plötsligt hände det förstås.
På en nerförssluttande bergknalle halkade jag på den blöta mossan, benen for iväg och jag damp handlöst på rumpan bland stenarna. Jag hann slå ut med armarna snett bakåt och ta emot endel av fallet med händerna.
Det gjorde typ ont.
Och luften gick ur mig.
Nu har det onda i skinkan försvunnit helt, men händerna gör fortfarande ont. Framför allt höger. Lillfingret och lillfingersidan av handen, handleden och ända upp i armbågen gör ont och på ovansidan har jag en rispa.
På vänster hands pekfinger har jag en blodblåsa och handflatan är öm.
Dessutom kände jag när jag landade hur smällen fortplantade sig genom ryggraden och upp i huvudet, så jag har lite huvudvärk och ont i nacken också.

Håhåjaja. Det är liksom inte som det var att ramla när man var barn.
Jag börjar tydligen bli äldre och jag hatar det.
Fy faan!

Kommentera

